Wednesday, September 26, 2012

မသင္မေနရ မူလတန္းပညာေရး ဥပေဒျပ႒ာန္းႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ေန

မသင္မေနရ မူလတန္းပညာေရးအျဖစ္ ဥပေဒအရ ေရးဆြဲြျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ”အခုအိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြမွာ ရွိတဲ့ ဥပေဒေတြကို ေလ့လာေနပါၿပီ” ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေက်ာင္းေနသည့္ ကေလးတိုင္းမူလတန္းပညာ သင္ယူၿပီးေျမာက္ႏိုင္ ရန္ႏွင့္ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးမ်ားအားလံုးေက်ာင္းေနေရးအတြက္ ထိုကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခ်ိန္မွ စ၍ျမန္မာ့ ပညာေရး သမိုင္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး၌ အေျခခံပညာ မူလတန္းအဆင့္ သင္ၾကားေရးအား ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖင့္ ျပ႒ာန္းမႈမျပဳခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ယခုအစိုးရလက္ထက္ တြင္ျပ႒ာန္းသြားႏုိင္မည္ဆုိပါက သမုိင္းဝင္လုပ္ေဆာင္မႈ တစ္ခုျဖစ္လာမည္ဟု ျမန္မာ့ပညာေရးအေပၚ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူအခ်ိဳ႕က သံုးသပ္သည္။ ယူနက္စကိုမွ အရာရွိတစ္ဦးက”ဒီလိုမ်ိဳး ဥပေဒသာေပၚလာရင္ႀကိဳဆိုၾကရမွာပဲ။ ဂ်ပန္မွာဆိုရင္ အလယ္တန္းအဆင့္ထိေတာင္ လုပ္ေနၿပီ။ ဒါက ဘာလဲဆိုရင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ဖို႔ဆိုရာမွာ ပညာတတ္ေတြက မပါမျဖစ္ ပါၾကရမယ္။ ပညာေရးရဲ႕ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကိုခိုင္မာေအာင္ ဥပေဒနဲ႔ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္”ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ အၿငိမ္းစား ဒုတိယ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာထြန္းခင္ကမူ မူလတန္းပညာေရးအေပၚ မသင္မေနရ ဥပေဒျပ႒ာန္းျခင္းကို ဘက္စံုေထာင့္စံုမွ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ဆိုပါက အားလံုးအဆင္ေျပလိမ့္မည္ဟု ေျပာသည္။ ”ဥပေဒနဲ႔ဆိုရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မသင္မေနရဆိုေတာ့မျဖစ္မေန ေက်ာင္းကိုပို႔ရေတာ့မယ္။ ဒီမွာ တစ္ခုရွိတာက တခ်ိဳ႕မိဘေတြမွာ မိမိကေလးေက်ာင္းထားဖို႔အေရး အခက္အခဲေတြရွိေနၾကရင္ေရာ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမွာလဲ၊ ဒါကိုႏိုင္ငံေတာ္က အစီအစဥ္ေလးေတြ နဲ႔ ေက်ာင္းထားႏိုင္ဖို႔ကို မျဖစ္မေနလုပ္ေပးဖို႔ လိုလာၿပီ။ ဒါမွအားလံုးက ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ၾကမွာ”ဟု ၄င္းကေထာက္ျပသည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ဥပေဒျဖင့္ မသင္မေနရ မူလတန္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ေငြက်ပ္၁၈၃၅ သန္းေက်ာ္ အကုန္အက်ခံ၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ မူလတန္းအဆင့္ အတြက္ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္အျပည့္အစံုကိုလည္းေကာင္း၊ ယခု ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းမ်ားအပါအဝင္ မူလတန္းအဆင့္ရွိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူ ၅ဒသမ ၅သန္းေက်ာ္အတြက္ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ အျပည့္အစံုႏွင့္ ေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္ေျခာက္အုပ္စီ အခမဲ့ပံ့ပိုးေပးျခင္းျဖင့္ က်ပ္သန္း၈ဝဝဝခန္႔ကို က်ခံသံုးစြဲ ၍ ေျခလွမ္းစတင္ခဲ့သည္။
PN-051

No comments:

Post a Comment